Artista in varsta de 32 de ani nu a spus cat va dura asocierea sa cu fabricantul de smartphone-uri. Dar a promis ca va lansa un turneu mondial de promovare a noilor modele Z10 si Q10.

"Aveam de multa vreme o "relatie" cu BlackBerry. Si apoi am inceput sa zaresc cateva telefoane noi, mai "apetisante si mai sexy", la sala de gimnastica. M-a batut gandul s-o rup cu voi si sa trec la ceva mai stralucitor. Dar acum avem din nou relatia noastra, exclusiva. Si sunt fericita", a spus Alicia Keys.

BlackBerry s-a remarcat multa vreme prin telefoanele cu tastatura, apreciate de utilizatori pentru ca puteau scrie rapid mesaje. Acum insa, compania a prezentat primul sau smartphone cu ecran tactil, asemanator cu Iphone de la Apple sau Galaxy de la Samsung.
 
Noul model BlackBerry cu ecran tactil se numeste Z10. Are pret de pornire de la 199 de dolari si va fi disponibil din 31 ianuarie pe piata britanica, din 5 februarie in Canada si din martie in Statele Unite. Un altul lansat tot miercuri, Q10, tot cu soft BB10, va fi lansat in urmatoarele saptamani.
 
Evenimentul are o importanta "de viata si de moarte" pentru Heins si companie, care se confrunta cu scaderea cotei de piata la un sfert din nivelul de acum trei ani.
 
Compania mizeaza pe BlackBerry 10 pentru inversarea declinului si revenirea la profitabilitate.
 
 
Heins si directorul de marketing Frank Boulben au traversat lumea "in lung si in lat" pentru a prezenta operatorilor de comunicatii si clientilor corporatisti functiile BlackBerry 10, cu scopul de a demarca smartphone-ul de Iphone 5 al Apple, sau de telefoanele care functioneaza cu soft-ul Android al Google.
 
Softul BlackBerry 10 permite utilizatorilor sa isi verifice email-urile, calendarul sau alte optiuni fara sa iasa din aplicatia in functie.
 
"Orice ai face, poti fi intotdeauna aproape de centrul activitatilor tale", a explicat Heins.
 
 
El a petrecut ultimul an reorganizand compania, prin reducerea cu 30% a fortei de munca, in incercarea de a economisi un miliard de dolari, si refacerea echipelor de vanzari si marketing.
 
In trimestrul precedent, BlackBerry a livrat 6,9 milioane de smartphone-uri, portofoliul fiind format din modele BlackBerry 6 si BlackBerry 7, aflate intr-un proces de imbatranire.

Cel putin deocamdata, investitorii de la bursa nu par incantati, iar pretul actiunilor a scazut cu mai bine de sase procente.